Początek marca to doskonały okres, by zacząć przygotowywać się do wiosny. Wiele osób wraca do treningów na świeżym powietrzu po zimowej przerwie, inne z kolei dopiero zaczynają swoją przygodę z aktywnym trybem życia.

Aktywność fizyczna to najlepsza droga do utrzymania organizmu we właściwej formie. Niezależnie od wykonywanych ćwiczeń spalamy kalorie, rzeźbimy sylwetkę, wzmacniamy masę mięśniową oraz dostarczamy organizmowi odpowiednią dawkę hormonów odpowiedzialnych za dobry nastrój. Brzmi zachęcająco? Warto sprawdzić pozytywny wpływ regularnych aktywności fizycznych na własnej skórze.

Proste aktywności rekomendowane na wiosnę

Na wiosnę warto przenieść większość treningów na świeże powietrze oraz spróbować nowych, nieznanych dotąd aktywności. Osoby, które dopiero zaczynają swoją przygodę ze sportem powinny wdrażać się stopniowo, zaczynając od najprostszych ćwiczeń i krótkich przebieżek. Regularność ćwiczeń oraz stopniowe zwiększanie ich zaawansowania pozwala nie tylko na wypracowanie optymalnego dla naszego organizmu rodzaju i stopnia treningu, ale i pozwala szybko zauważyć rezultaty naszych działań.

Wybraliśmy 3 najlepsze - naszym zdaniem - aktywności fizyczne, które można wykonywać wiosną na świeżym powietrzu:

- spacer po okolicy - kilkukilometrowy spacer po okolicznym lesie, parku czy nawet w centrum miasta pozwoli wejść organizmowi na wyższe obroty. To świetna opcja dla osób, które nie lubią lub nie mogą biegać - regularne i konsekwentne spacerowanie może w krótkim czasie przynieść dobroczynne rezultaty dla ciała i ducha - spacerowanie odpręża i wprowadza w dobry nastrój.
- spacer po górach - polskie góry są bardzo różnorodne i każdy może znaleźć szlak dostosowany do swoich możliwości. Jest to jedna z najprostszych aktywności górskich, która dostarcza pozytywnej energii oraz dobrze przygotowuje organizm do bardziej zaawansowanych aktywności, a do tego pozwala cieszyć się pięknem otoczenia oraz poznawać nowe regiony.
 - trekking - długie górskie wędrówki to spore wyzwanie dla organizmu, dlatego zanim się zdecydujemy właśnie na ten rodzaj treningu, powinniśmy się dobrze przygotować kondycyjnie i technicznie. Chodzenie po górach jest dość męczące -  przez długi czas angażuje praktycznie wszystkie grupy mięśniowe, a plecak dodatkowo obciąża stawy. Jednak przy tej aktywności zdecydowanie przeważają dobre strony - trekking pozwala w szybkim tempie poprawić kondycję, wpływa na układ oddechowy i krwionośny. Podczas tego rodzaju treningu spalamy także mnóstwo kalorii oraz czerpiemy olbrzymią radość z obserwacji pięknych, zmieniających się widoków,

Co potrzebne, by być aktywnym na wiosnę?

Przedstawione przez nas propozycje aktywności fizycznych dedykowane są wszystkim osobom, które chcą żyć bardziej aktywnie i świadomie. Nie wymagają one posiadania bardzo zaawansowanego sprzętu. By zacząć trenować trzeba się zaopatrzyć głównie w dobre buty oraz wygodny plecak.

Na spacery po mieście oraz okolicy polecamy buty sportowe, które zapewnią komfort podczas wędrówek - dobrze sprawdzą się tu buty z nowej kolekcji Merrell, np. Merrell Bare Access 5 Flex (dostępne w wersji damskiej i męskiej).

Z kolei wybierając się w góry warto posiadać parę sprawdzonych butów trekkingowych, które zdadzą egzamin zarówno w przypadku spaceru po górach, jak i dłuższego trekkingu. Buty górskie powinny być wykonane z najwyższej jakości materiałów oraz posiadać odpowiednią podeszwę. Wygodne, wodoodporne buty górskie z dobrym systemem wentylacji to na przykład buty firmy Merrell z serii Moab Ventilator (dostępne w wersji dla kobiet i mężczyzn).

Plecak przyda się w przypadku każdej z opisanych powyżej aktywności - przy wyborze warto zwrócić uwagę na system nośny, pojemność plecaka oraz konfiguracje kieszeni dodatkowych. Wiele ciekawych i sprawdzonych modeli znajdziecie tutaj.

Planując wiosenne aktywności warto pamiętać, że oprócz właściwego obuwia i odzieży liczy się przede wszystkim nasza determinacja, odpowiednie podejście do aktywności oraz zdrowy rozsądek.