Niskie temperatury, śnieg oraz szybko zapadający zmrok nie zachęcają do uprawiania sportu zimą.  W tym czasie wiele osób porzuca wszelaką aktywność w przekonaniu, że kilka miesięcy zaniedbań nie odbije sią negatywnie na ich organizmie. Takie myślenie to błąd - zdecydowanie warto dbać o dobrą formę przez cały rok!

Jakie sporty uprawiać zimą?

Zima to czas, który szczególnie sprzyja spędzaniu czasu w domowym zaciszu oraz folgowania sobie w kwestii sportu i odżywiania. Tak drastyczne i długotrwałe odejście od normy może mieć bardzo negatywne skutki dla zdrowia i kondycji, dlatego lepiej nie zapominać o aktywności fizycznej także podczas tej zimnej i dość przygnębiającej pory roku.

Sporty zimowe i wypady na siłownię to nie jedyne opcja dla osób zainteresowanych aktywnym spędzaniem czasu w okresie zimy. Przy zachowaniu właściwej rozwagi można w tym czasie uprawiać większość dyscyplin, które są popularne latem czy wiosną, jak bieganie czy trekking.

Najlepsze aktywności fizyczne na czas zimy

Siłownia i zajęcia fitness

Są to klasyczne rozwiązania dla osób, które chcą utrzymać ciało w dobrej formie przez cały rok. Różnorodność możliwości treningowych jakie dają te miejsca pozwala znaleźć coś dla siebie nawet najbardziej wybrednym sportowcom. Przed wyjściem na siłownię warto się zaopatrzyć w odpowiednie buty sportowe oraz ubranie pozwalające na komfortowy trening. Przykładowo mogą to być niekrępujące ruchów spodnie męskie czy wygodna bluza z kapturem.

Bieganie

Bieganie zimą to doskonała forma wzmocnienia całego ciała i poprawy kondycji. Ze względu na niskie temperatury w przyspieszonym tempie można osiągnąć świetne efekty w postaci spalania tkanki tłuszczowej i wysmuklenia figury. Treningi na świeżym powietrzu o tej porze roku są trudniejsze, przez co pozytywnie wpływają na psychikę oraz wzmacniają samodyscyplinę. Przygotowując się do nich odpowiednio, na przykład poprzez odpowiedni dobór diety czy zakup specjalnej odzieży i obuwia, bieganie nawet w bardzo niskich temperaturach odbędzie się bez wychłodzenia i obciążenia organizmu.

Nordic walking

Wędrówki ze specjalnymi kijami, podobnie jak bieganie pozwala zachować szczupłą sylwetkę oraz pracować nad kondycją na świeżym powietrzu nawet w czasie mroźnych dni. Kije są szczególnie polecane osobom, które mają problemy z układem kostnym i stawami, ponieważ pomagają je odciążyć, a do zmniejszają ryzyko kontuzji podczas poruszania się po śliskich nawierzchniach i w trakcie wędrówki po mokrym śniegu. Na czas dłuższych spacerów w okresie zimy zalecane jest założenie odpowiedniej warstwy termicznej, najlepiej w postaci bluzy sportowej wykonanej z ciepłego polaru.

Trekking

Trekking zimą uchodzi za trudną dyscyplinę, która jest dedykowana osobom z doświadczeniem górskim oraz praktyczną wiedzą na temat poruszania się po śniegu. W praktyce, każdy może wędrować po górach zimą - oczywiście pod warunkiem wyboru prostych tras oraz właściwemu przygotowaniu się do wycieczki. Wybierając się na szlak zimą niezwykle istotne jest, by mieć ze sobą kurtkę trekkingową z ociepleniem, jak na przykład The North Face Resolve Insulated oraz ciepłe i wodoodporne buty górskie.

Narty i łyżwy  

To chyba najbardziej kojarzące się ze śniegiem i zimą aktywności sportowe, które dla wielu osób są one synonimem relaksu na świeżym powietrzu. Sporty zimowe tego rodzaju mają olbrzymi wpływ na wzmocnienie mięśni oraz wypracowanie lepszej koordynacji ruchowej. Szaleństwo na stoku czy na lodowisku to także sprawdzony sposób na szybkie spalanie zbędnych kalorii - bez większego wysiłku i w przyjemnej atmosferze.

Niezależnie od tego, który rodzaj aktywności sportowej zostanie wybrany, najważniejsze, by dbać o regularność treningów oraz wypracować indywidualny plan ćwiczeń w oparciu o własne możliwości.